Coroczny obowiązek prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych

Jak co roku, przypominamy, że do 31 stycznia 2021 roku należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za 2020 rok oraz dokonać wpłaty pierwszej raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Jeżeli tego nie zrobi w terminie, ustawa pozwala mu dokonać tej czynności w ciągu dodatkowych 30 dni. Wtedy jednak przedsiębiorca oprócz „zwykłej” opłaty za korzystanie z zezwoleń jest obciążany opłatą dodatkową (+ 30%) na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity, Dz. U. z 2019 r., poz. 2277).

Niespełnienie tych warunków będzie skutkowało wygaśnięciem zezwolenia. O wydanie nowego przedsiębiorca będzie się mógł ubiegać nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.

Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Gołdapi:

Nr konta: 381020 4724 0000  3002  0007  5929  - z dopiskiem: opłata za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz adresem punktu sprzedaży napojów alkoholowych.


Ponadto informujemy, że organ zezwalający (Burmistrz) jest uprawniony do kontroli składanych oświadczeń, a w przypadku ich niezgodności ze stanem faktycznym do cofnięcia zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wobec powyższego zalecamy podanie realnej wartości sprzedaży, zgodnej z ewidencją sprzedaży. Przedstawione w oświadczeniu wartości powinny być poparte dokumentami, które w razie kontroli potwierdzą kwoty wskazane w oświadczeniu o wartości sprzedaży.