Informacja Burmistrza Gołdapi dot. pomocy w zwiazku z COVID-19

Szanowni Państwo,

sytuacja z jaką przyszło nam się zmierzyć pod względem społecznym jak i gospodarczym nie jest łatwa. Pandemia koronawirusa w coraz większym stopniu wpływa na kondycję lokalnych podmiotów gospodarczych jak i mieszkańców.

 

Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego ograniczyło działalność niektórych branż biznesowych działających na terenie gminy. Wielu z Państwa musiało ograniczyć prowadzoną działalność bądź ją zawiesić.
Skutki epidemii odczuje także gołdapski samorząd
Szacujemy że wpływy do budżetu będą
o wiele niższe niż w latach poprzednich, co oczywiście negatywnie wpłynie na gminne finanse.
Jednakże, mając na uwadze prowadzone przez Państwa działalności, ochronę miejsc pracy, postaramy się działać tak, aby pośredni, bądź bezpośredni wpływ epidemii na naszą gospodarkę i nasze codzienne życie był przez Państwa jak najmniej odczuwalny.

Ze swojej strony przypominamy Państwu o możliwości:
złożenia indywidualnych wniosków w zakresie podatków i opłat lokalnych.

Możecie Państwo wnioskować o:
rozłożenie płatności na raty,
odroczenie terminu,
umorzenie.
W zakresie opłat czynszowych za miejskie lokale użytkowe, w przypadku zawieszenia działalności, będzie istniała możliwość przesunięcia płatności lub zastosowania innej🛡 ulgi.
Nadmieniamy, iż każdy z wniosków będzie rozpatrywany w oparciu o indywidualną sytuację finansowo – ekonomiczną danego podmiotu. Jednym z kryteriów które będzie brane pod uwagę przy wydaniu decyzji to informacja, czy podmiot ubiegał się / mógł ubiegać się o pomoc rządową, poziom osiąganych przychodów, czy też prowadzenie / zawieszenie działalności.
Jeśli zajdzie konieczność doprecyzowania informacji prosimy o kontakt w godzinach pracy urzędu:
pn. – od 8:00 do 16:00
wt. – pt. od 7:15 do15:15.
Informacji udziela:
Joanna Magdalena Łabanowska:
e-mail: joanna.labanowska@goldap.pl
tel.: +48 784 071 218