Tydzień Edukacji Globalnej w SP Pogorzel – dzień trzeci

Relacja Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pogorzeli Moniki Taudul-Wojtali z trzeciego dnia Tydzień Edukacji Globalnej.

Cel 1 – Koniec z ubóstwem oraz cel 5 – Równość płci były tematami przewodnimi trzeciego dnia Tygodnia Edukacji Globalnej w Szkole Podstawowej w Pogorzeli. Jedno z zajęć Chłopaki nie płaczą! miało pokazać, jak stereotypy prowadzą do dyskryminacji. Dzieci zajmowały stanowisko po przeczytaniu różnych stwierdzeń i podawały motywację swojego wyboru. Rozważały np. prawdziwość poglądu, że chłopcy są bardziej leniwi od dziewcząt, a dziewczyny lepiej kłamią. Równości płci i dyskryminacji poświęcone były także zajęcia Dawno temu, podczas których uczniowie w dobrze znanych opowieściach zmieniali płeć bohaterom i przewidywali tego konsekwencje. Natomiast temat Ciasteczkowy potwór poświęcony był ubóstwu i wykluczeniu społecznemu. W czasie tych zajęć dzieci uczyły się negocjować, dokonywać sprawiedliwego podziału, a w konsekwencji odwoływały się do prawa każdego człowieka do godnego życia.
Dzisiaj również wszystkie klasy przygotowywały ekspozycje, które zostaną zaprezentowane w piątek podczas podsumowania Tygodnia Edukacji Globalnej. Urozmaiceniem i przerywnikiem prac było czytanie bajek i baśni z różnych stron świata. Dyrektor szkoły Monika Taudul-Wojtala przeczytała dzieciom żydowską bajkę autorstwa Michała Piróga Habuah, czyli bajka mydlana.


Grono pedagogiczne miało okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat wykorzystania gier w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju dzięki szkoleniu przeprowadzonemu przez trenera edukacji globalnej Małgorzatę Burbę.
Dzień był bardzo pracowity, wymagał wysiłku fizycznego i umysłowego zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli; mamy nadzieję, że przełoży się to wszechstronniejszy rozwój młodego pokolenia.