Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

Dnia 12 maja 2017r. klasy, Vb,Vc i IVc wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Pojechało na nią około 50 osób, w tym nasza Wychowawczyni , Pani od przyrody i jako dodatkowy opiekun, tata naszej koleżanki Julki. Celem podróży było obejrzenie Muzeum Wojska Polskiego, Łazienek oraz Muzeum Narodowego.
Podróż trwała długo i na dodatek napotkaliśmy liczne korki w centrum Warszawy. Po pięciu godzinach dojechaliśmy na miejsce i wyruszyliśmy do (Muzeum Wojska Polskiego),Pani kupiła bilety i rozdała każdemu z uczniów.
Następnie każdy z nas oglądał eksponaty. Były to mundury, medale, zbroje i broń wojskowa. Zabytkiem przyciągającym uwagę był wielki obraz przedstawiający Tadeusza Kościuszkę patrona naszej szkoły .Na koniec wyszliśmy na podwórko ,aby zobaczyć ogromne armaty, samoloty i pojazdy z II wojny światowej. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Łazienek Królewskich. W Parku zobaczyliśmy słodkie małe wiewiórki oraz pięknego pawia. Na miejscu czekała na nas Pani przewodnik.
Opowiadała nam bardzo ciekawie historię Pałacu. Na Wyspie wszyscy słuchaliśmy ją z zainteresowaniem. Oprowadziła nas po wszystkich salach. Potem spacerowaliśmy po Parku, gdyż ma wiele pięknych budowli i pomników. Dowiedzieliśmy się, że w średniowieczu w miejscu Łazienek znajdował się zwierzyniec służący jako miejsce polowań książąt mazowieckich. We wrześniu Ujazdów1764 wraz ze zwierzyńcem został kupiony od Elżbiety (wdowy po Teodorze Lubomirskim) i jej syna Kacpra, przez Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Kolejnym punktem zwiedzania było Muzeum Narodowe. Na miejscu udaliśmy się do galerii. Zobaczyliśmy ogromny obraz Bitwy pod Grunwaldem. Stanowi około 40 m2. Widać na nim nawet Jana Matejkę. Następnie oglądaliśmy szaty władców.
Na koniec wycieczki Pani przewodnik chciała sprawdzić, czy uważnie słuchaliśmy i zrobiła nam mały quiz, który oczywiście zdaliśmy.
Pełni wrażeń opuściliśmy muzeum i na zakończenie wycieczki wybrali-śmy się do Mc.Donalda na kolację. Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do autokaru,aby pojechać do Gołdapi.
Wszyscy jesteśmy wdzięczni za zorganizowanie wycieczki, która było bardzo udana.