Usuwanie azbestu - wnioski o dofinansowanie

Uwaga – wnioski o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest przyjmowane są do 12 lutego 2016 r.

 

Do wniosku należy dołączyć:
1. Kserokopie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości;
- w przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności – zgoda wszystkich współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest, ewentualnie upoważnienie dla wnioskodawcy do występowania w imieniu wszystkich współwłaścicieli;
- w przypadku budynków/altan znajdujących się w rodzinnych ogrodach działkowych – potwierdzenie zarządu ogrodu działkowego, że wnioskodawca jest użytkownikiem działki i właścicielem położonego na niej budynku/altany oraz zgoda na realizację ww. zadania;
- w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność – do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości. Natomiast w przypadku nieruchomości, do której prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich współwłaścicieli na wykonanie zadania związanego z usuwaniem azbestu.
2. Wypis z rejestru gruntów i budynków oraz kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczeniem miejsca, z którego był lub będzie usuwany azbest;
3. Potwierdzenie przez Starostwo Powiatowe przyjęcia zgłoszenia na wykonanie robót budowlanych (w przypadku nieruchomości, które nie podlegają ww. zgłoszeniu należy dołączyć stosowne oświadczenie);
4. Oświadczenie związane z dobrowolnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” z siedzibą w Ełku;
5. Oświadczenie o odpowiedzialności karnej za przedłożenie fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów
6. W przypadku, gdy dotacja stanowi pomoc de minimis określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, a w przypadku pomocy de minimis w rolnictwie, określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym lub w przypadku pomocy de minimis w rybołówstwie określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury podmiot, który prowadzi działalność gospodarczą lub w związku z nieruchomością, która jest wykorzystywana do jej prowadzenia, winien przedłożyć wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, również zaświadczenia/oświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie oraz informacje zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 ze zm.).
Uwaga: Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z:
- zakupem i montażem nowych pokryć dachowych,
- demontażem lub wymianą elementów konstrukcyjnych dachu lub ściany,
- demontażem elementów izolacyjnych dachów lub ściany (wełna mineralna, styropian itp. wraz z konstrukcjami wsporczymi izolacji),
- wykonaniem dokumentacji technicznej dla nieruchomości, dla których konieczne jest naruszenie elementów konstrukcyjnych dachu, kosztorysem przedsięwzięcia,
Planowany termin realizacji prac objętych wnioskiem:  Lipiec, sierpień, wrzesień
Wnioski należy składać w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Gołdapi (parter, obok kasy).
Szczegółowe informacje dotyczące składania wniosku można uzyskać pod nr telefonu 87 615 60 23, lub w pok. nr 25 IIp Urzędu Miejskiego w Gołdapi.
Wymagane do złożenia wniosku druki znajdują się na stronie bip Gołdap w zakładce Inne - Eko Portal lub w biurze podawczym U.M