Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Gminy Gołdap, Burmistrz Gołdapi wprowadził w Urzędzie Miejskim w Gołdapi usługę „Mobilny Urzędnik”. Usługi skierowane są do mieszkańców Gminy Gołdap o szczególnych potrzebach i polegają na realizacji spraw urzędowych przez pracowników urzędu w miejscu zamieszkania/pobytu mieszkańca.
Kto może skorzystać z usług „Mobilnego Urzędnika”?
- mieszkańcy Gminy Gołdap o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności ruchowej, starszego wieku lub choroby mają ograniczenia w poruszaniu się, w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie, w szczególności osoby, które:
1) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
2) posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy,
3) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności, wydanym przed ukończeniem 16 roku życia,
4) są w wieku 65+,
5) są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,
6) są osobami zależnymi 15+,
7) są opiekunami faktycznymi osób zależnych,
8) są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.
Jak skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?
Należy dokonać zgłoszenia:
- telefonicznie po numerem (87) 615 60 39, 690 966 670,
- elektronicznie na adres poczty elektronicznej pom@goldap.pl ,
- osobiście (przez osoby trzecie) w pokoju nr 4 urzędu.
Zgłoszenia są przyjmowane w godzinach pracy urzędu:
- poniedziałek od 8:00 do 16:00,
- wtorek – piątek od 7:15 do 15:15.
Zgłoszenie może być dokonane przez osobę zainteresowaną lub też za pośrednictwem osoby trzeciej (np. członka rodziny, opiekuna faktycznego, sąsiada).
Zgłoszenia są obsługiwane w kolejności ich przyjęcia.
Usługi w ramach działania „Mobilnego Urzędnika” realizowane są we wtorki w godzinach od 9:00 do 13:00. W wyjątkowych sytuacjach pracownik może wyznaczyć inny termin wizyty.
Pracownik urzędu skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy. Urzędnik dostarczy bezpośrednio do domu wszystkie potrzebne druki wniosków, pomoże w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.
Co powinno zawierać zgłoszenie?
- przedmiot sprawy,
- imię i nazwisko,
- adres świadczenia usługi,
- dane kontaktowe (np. numer telefonu),
- powód uprawniający do skorzystania z usługi,
- potwierdzenie zapoznania się z regulaminem (w tym z zasadami przetwarzania danych osobowych).
Wzory formularzy zgłoszeniowych dostępne są pod linkiem:
Zakres przedmiotowy usług realizowanych obejmuje:
- zgłoszenie pobytu stałego/ czasowego - Urząd Stanu Cywilnego,
- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - Wydział Finansów i Realizacji Budżetu,
- wniosek o wycinkę drzew - Wydział Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Nieruchomości,
- wniosek o przydział lokalu socjalnego, komunalnego - Wydział Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych,
- wniosek o wpis, zmianę, wykreślenie, wznowienie i zawieszenie działalności gospodarczej - Wydział Oświaty i Spraw Społecznych.
Usługa „Mobilny Urzędnik” jest bezpłatna.
Koordynatorem usługi „Mobilnego Urzędnika” jest pracownik w Wydziale ds. Administracyjnych – Pani Marta Janko – młodszy referent ds. organizacyjnych i dostępności.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownik Urzędu zawsze będzie potwierdzał umówioną wizytę z podaniem daty i godziny.
Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem usługi „Mobilny Urzędnik” w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, można tam znaleźć całą procedurę korzystania z usługi „Mobilnego Urzędnika”: