Aktualności

Piątek, 1 kwietnia 2022

„Mobilny Urzędnik” w Gminie Gołdap

Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Gminy Gołdap, Burmistrz Gołdapi wprowadził w Urzędzie Miejskim w Gołdapi usługę „Mobilny Urzędnik”. Usługi skierowane są do mieszkańców Gminy Gołdap o szczególnych potrzebach i polegają na realizacji spraw urzędowych przez pracowników urzędu w miejscu zamieszkania/pobytu mieszkańca.

Kto może skorzystać z usług „Mobilnego Urzędnika”?

- mieszkańcy Gminy Gołdap o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności ruchowej, starszego wieku lub choroby mają ograniczenia w poruszaniu się, w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie, w szczególności osoby, które:

1) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,

2) posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy,

3) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności, wydanym przed ukończeniem 16 roku życia,

4) są w wieku 65+,

5) są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,

6) są osobami zależnymi 15+,

7) są opiekunami faktycznymi osób zależnych,

8) są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.

Jak skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?

Należy dokonać zgłoszenia:

- telefonicznie po numerem (87) 615 60 39, 690 966 670,

- elektronicznie na adres poczty elektronicznej pom@goldap.pl ,

- osobiście (przez osoby trzecie) w pokoju nr 4 urzędu.

Zgłoszenia są przyjmowane w godzinach pracy urzędu:

- poniedziałek od 8:00 do 16:00,

- wtorek – piątek od 7:15 do 15:15.

Zgłoszenie może być dokonane przez osobę zainteresowaną lub też za pośrednictwem osoby trzeciej (np. członka rodziny, opiekuna faktycznego, sąsiada).

Zgłoszenia są obsługiwane w kolejności ich przyjęcia.

Usługi w ramach działania „Mobilnego Urzędnika” realizowane są we wtorki w godzinach od 9:00 do 13:00. W wyjątkowych sytuacjach pracownik może wyznaczyć inny termin wizyty.

Pracownik urzędu skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy. Urzędnik dostarczy bezpośrednio do domu wszystkie potrzebne druki wniosków, pomoże w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.

Co powinno zawierać zgłoszenie?

- przedmiot sprawy,

- imię i nazwisko,

- adres świadczenia usługi,

- dane kontaktowe (np. numer telefonu),

- powód uprawniający do skorzystania z usługi,

- potwierdzenie zapoznania się z regulaminem (w tym z zasadami przetwarzania danych osobowych).

Wzory formularzy zgłoszeniowych dostępne są pod linkiem:

http://bip.goldap.pl/pl/1289/31583/zarzadzenie-nr-1498-iii-222-buristrza-goldapi-z-dnia-31-marca-222-r-w-sprawie-wprowadzenia-uslugi-mobilny-urzednik-oraz-regulaminu-uslugi-mobilny-urzednik-w-urzedzie-miejskim-w-goldapi.html

 

Zakres przedmiotowy usług realizowanych obejmuje:

- zgłoszenie pobytu stałego/ czasowego - Urząd Stanu Cywilnego,

- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - Wydział Finansów i Realizacji Budżetu,

- wniosek o wycinkę drzew - Wydział Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Nieruchomości,

- wniosek o przydział lokalu socjalnego, komunalnego - Wydział Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych,

- wniosek o wpis, zmianę, wykreślenie, wznowienie i zawieszenie działalności gospodarczej - Wydział Oświaty i Spraw Społecznych.

Usługa „Mobilny Urzędnik” jest bezpłatna.

Koordynatorem usługi „Mobilnego Urzędnika” jest pracownik w Wydziale ds. Administracyjnych – Pani Marta Janko – młodszy referent ds. organizacyjnych i dostępności.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownik Urzędu zawsze będzie potwierdzał umówioną wizytę z podaniem daty i godziny.

Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem usługi „Mobilny Urzędnik” w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, można tam znaleźć całą procedurę korzystania z usługi „Mobilnego Urzędnika”:

http://bip.goldap.pl/pl/1289/31583/zarzadzenie-nr-1498-iii-222-buristrza-goldapi-z-dnia-31-marca-222-r-w-sprawie-wprowadzenia-uslugi-mobilny-urzednik-oraz-regulaminu-uslugi-mobilny-urzednik-w-urzedzie-miejskim-w-goldapi.html