Aktualności

Poniedziałek, 21 listopada 2016

Byliśmy w Azji...

Byliśmy w Azji... Przyjaciele Przyrody z IIIa informują :)
(z cyklu - spotkania z ciekawymi ludźmi)

Tak to wcale nie żarty .Nasza wycieczka  rozpoczęła sie lotem samolotem z Warszawy .Z wysoka podziwialiśmy  najgłębsze jezioro świata Bajkał i cudowne ,pełne niebezpieczeństw Himalaje.
 Najpierw zwiedziliśmy Wietnam .Poletka ryżowe przypominały nam nasze klasowe, zielone schodki ,które używamy do nauki stopniowania przymiotników:) Widzieliśmy zaludnione miasta ,a w nich szybko poruszające się małe motorynki  . Obserwowaliśmy ,kupowaliśmy ,sprzedawaliśmy.......  Razem z Wietnamczykami pamiętaliśmy o "trzymaniu formy " i zrobiliśmy  zdrową ryżową sałatkę :)

Następnie podziwialiśmy w Chinach  Chiński mur i Armię.

Trzecim punktem naszej wyprawy była Mongolia. Przewodnikiem po pięknym kraju był podróżnik pan Mirosław Słapik. Z wielkim zaangażowaniem opowiadał nam o zwyczajach, tradycjach  Mongołów. Podziwialiśmy  nietuzinkowe pamiątki .Mogliśmy przymierzyć ciekawe nakrycie głowy ,zawiązać pas czy wypić napój z malutkiej czareczki ,ale tylko prawa ręką(aby nie urazić  gospodarza)

Wędrówki "Palcem po mapie" uczą nas kultury, wyobraźni ,koncentracji ,zachęcają do kreatywności i ogromnego zaangażowania. Z każdej podróży wracamy pełni energii i głową pełną wspomnień. Dziękujemy rodzicom za wspaniale przygotowanie nas do tej egzotycznej wycieczki,a panu Mirkowi Słapikowi  za cudną barwna wyprawę po Mongolii:)
Pan Mirosław wyraził też chęć na  spotkania z dziećmi klas 4-6 ,z którymi spotka się  na warsztatach tym razem ekologicznych podczas Zielonych Dni 2017.